Διαδικασία αποζημίωσης

Η διαδικασία για να αποζημιωθείτε τα έξοδα μιας νοσηλείας είναι απλή και πρέπει να τη γνωρίζετε εξ αρχής.


Σε γενικές γραμμές οι διαδικασίες αποζημίωσης έχουν απλοποιηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια λόγω των συμβεβλημένων νοσοκομείων που έχουν όλες οι ασφαλιστικές σχεδόν σε κάθε πόλη της Ελλάδας. Συνεργασίες επίσης γίνονται και σε διεθνές επίπεδο με νοσοκομεία του εξωτερικού. 

Για να κατανοήσουμε τη διαδικασία αποζημίωσης, θα εστιάσουμε κυρίως στον ''απολογιστικό'' όπως λέγεται τρόπο που εφαρμόζεται σε περιπτώσεις μη συμβεβλημένων νοσοκομείων.

Πριν αναλύσουμε όμως τη διαδικασία, πρέπει να τονιστεί ότι την ασφάλιση υγείας την αποκτάμε κυρίως για να έχουμε όλες τις επιλογές διαθέσιμες. Άρα κύριο ρόλο πρέπει να παίζει το που αντιμετωπίζεται καλύτερα το πρόβλημα υγείας που υπάρχει (ο εξειδικευμένος γιατρός, το καλύτερο νοσοκομείο κτλ). Εάν μέσα στις κορυφαίες εναλλακτικές υπάρχει και συμβεβλημένο νοσοκομείο τότε το επιλέγουμε. 

Εάν όχι τότε ακολουθούμε τη διαδικασία ''Πληρώνω και μετά τα παίρνω''

Αναλυτικά η διαδικασία

  1. Επιλέγουμε το καλύτερο θεραπευτήριο και γίνεται εισαγωγή
  2. Ενημερώνουμε τον ασφαλιστικό σύμβουλο ή την ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ στο 18189 (Δεν απαιτείται προέγκριση από γιατρό ή υπάλληλο όπως σε άλλες εταιρείες). 
  3. Εξοφλούμε το λογαριασμό των νοσηλίων στο νοσοκομείο. Καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθεί και η Δημόσια ασφάλιση για ότι καλύπτει
  4. Προσκομίζουμε στην ΕΘΝΙΚΗ τα πρωτότυπα τιμολόγια και τα παραστατικά της νοσηλείας
  5. Η ΕΘΝΙΚΗ εκδίδει επιταγή για το ποσό που προβλέπει το συμβόλαιό μας

Τα απαραίτητα έγγραφα που χρειάζονται (όλα δίδονται από το νοσοκομείο)

  1. Εισιτήριο και Εξιτήριο νοσοκομείου
  2. Πρωτότυπα εξοφλημένα τιμολόγια και αποδείξεις που πληρώθηκαν
  3. Κουπόνια από τυχόν φάρμακα
  4. Ιστορικό νοσηλείας και γνωματεύσεις ιατρών
  5. Βιβλιάριο υγείας 
  6. Τυχόν εξετάσεις που έγιναν στον ασθενή

Πόσο διάστημα χρειάζεται η αποζημίωση

Εφόσον συγκενρωθούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα που αναφέρονται και δεν υπάρχουν άλλα θέματα, όπως ασάφειες στα τιμολόγια, αδικαιολόγητες χρεώσεις, μη εργάσιμες ημέρες και άλλα σχετικά, μπορούμε να υπολογίζουμε περίπου 15 ημέρες για την έκδοση της επιταγής. Αυτό φυσικά δεν είναι δεσμευτικό αλλά αυτό είναι ένα συνήθες διαστημα.

Σημαντικές πληροφορίες

  • Εάν η νοσηλεία γίνει στο εξωτερικό, τότε τα έγγραφα πρέπει να είναι μεταφρασμένα και επικυρωμένα από εκεί προξενείο
  • Εάν γίνει και χρήση ΕΟΠΥΥ τότε τα πρωτότυπα τιμολόγια κατατίθενται εκεί. Επομένως απαιτείται βεβαίωση του νοσοκομείου για το ποσό που κάλυψε ο ΕΟΠΠΥ
  • Η εξόφληση του νοσοκομείου από τον ασθενή μπορεί να γίνει και με πιστωτική κάρτα ή επιταγή μεταχρονολογημένη ώστε να έχει ένα περιθώριο μέχρι να εκδοθεί η αποζημίωσή του.
  • Για προγραμματισμένες νοσηλείες στο εξωτερκό υπάρχει δυνατότητα να δοθεί προκαταβολή για τα πρώτα έξοδα (πχ 60% του συνόλου) και τα υπόλοιπα μετά το τέλος της νοσηλείας

 

Σε συμβεβλημένα νοσοκομεία, η παραπάνω διαδικασία δεν χρειάζεται και ο ασφαλισμένος απλά πληρώνει στο νοσοκομείο την τυχόν απαλλαγή του (πχ 1.500€). Τα υπόλοιπα διακανονίζονται μεταξύ νοσοκομείου και ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ.

Όποια διαδικασία και αν ακολουθηθεί, το σημαντικό είναι ότι υπήρξε δυνατότητα για κάποιον να επιλέξει το καλύτερο για την υγεία του.

Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν η εταιρεία και ο επαγγελματίας ασφαλιστικός σύμβουλος που είναι κοντά στον πελάτη του από την αρχή μέχρι το τέλος της διαδικασίας.


Δείτε επίσης


Όροι και εξαιρέσεις ενός προγράμματος υγείας

Ποια είναι η διαδικασία ασφάλισης

Διαβάστε για τα προβλήματα που παρατηρούνται κατά την αποζημίωση

 

Σας ενδιαφέρει η ιδιωτική ασφάλιση υγείας;

Μπορούμε να σας κάνουμε τις προτάσεις μας.

Ζητήστε προσφορά

10 σημεία για να επιλέξετε πρόγραμμα υγείας

Η μεθοδολογία του my advisor ώστε να μπορέσετε να αξιολογήσετε αποτελεσματικά ένα ασφαλιστήριο υγείας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ>

Πως επιλέγουμε ασφαλιστικό σύμβουλο

Δέκα σημεία για να μπορέσετε να κρίνετε εάν ένας ασφαλιστικός σύμβουλος μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της υπηρεσίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ>

Ισόβια και ετήσια συμβόλαια

Οι ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο τύπων ασφαλιστηρίων υγείας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ>

 

Ηράκλειο | Αθήνα | Θεσσαλονίκη

Ενιαία γραμμή επικοινωνίας: 211 8004634