asfalisi-ygeias blog 

άρθρα που αφορούν τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία του κλάδου στην Ελλάδα.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Σε ένα άρθρο μου στον Ελεύθερο Τύπο το καλοκαίρι του 2017 σχετικά με τις κάρτες υγείας που ξεπηδούσαν σαν μανιτάρια, έκλεινα την ανάλυσή μου με τη φράση ''Αυτό αποτελεί τη βασική πηγή δυσαρέσκειας και ανασφάλειας των κατόχων κάρτας υγείας, γεγονός που, αν δεν αλλάξει, θα οδηγήσει την ιδέα αυτή- η οποία έχει βάση και λογική- να χαρακτηριστεί σαν άλλη μια φούσκα της Ελληνικής αγοράς.''  Ένα χρόνο μετά θεωρώ ότι το παραπάνω επιβεβαιώθηκε σχεδόν στο 100%. Διαβάστε παρακάτω εκείνη την ανάλυση αυτή με τις ομοιότητες και τις διαφορές με τα ασφαλιστήρια υγείας, αλλά και τα χαρακτηριστικά τους που όσο γρήγορα τις ανέδειξαν τόσο απότομα τις εξαφάνισαν από το προσκήνιο.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(7 ψήφοι)

Περίοδος ανακοινώσεων των ετήσιων αναπροσαρμογών στα ασφάλιστρα υγείας. Για να μπορέσουμε να μιλήσουμε σχετικά με τις τιμές των ατομικών προγραμμάτων υγείας και τις αυξήσεις τους, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε πως λειτουργεί ένα ασφαλιστήριο και το πως καθορίζεται η τιμή του.

Όπως σε κάθε ασφάλιση, πλην των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, έτσι και στον κλάδο υγείας συγκεντρώνονται πολλοί ασφαλισμένοι που συνεισφέρουν λίγα χρήματα σε ένα ''κοινό κουμπαρά'' ώστε να αποζημιωθούν οι λίγοι με αρκετά χρήματα στους οποίους θα συμβεί μια ασθένεια-ατύχημα.

Με στατιστικές-αναλογιστικές μεθόδους μια εταιρεία κάνει τις προβλέψεις της σχετικά με τον αριθμό των ασφαλισμένων,  και τις αναμενόμενες αποζημιώσεις βάσει της ηλικίας τους, του ιατρικού τους ιστορικού και των τιμών της αγοράς ιατρικών υπηρεσιών και καθορίζει το αρχικό ασφάλιστρο. Για να λειτουργεί σωστά ένα πρόγραμμα θα πρέπει το σύνολο των εισφορών να μην ξεπερνά τις αποζημιώσεις συν ένα λογικό ποσοστό κέρδους της εταιρείας, συν τα διάφορα έξοδα λειτουργίας του (μισθοί, έξοδα προώθησης κτλ). Αυτό το μέγεθος (ασφάλιστρα / αποζημιώσεις ) ονομάζεται δείκτης ζημιών και είναι το Α και το Ω στην εξέλιξη του προγράμματος. Η ίδια λογική υπάρχει και στα ομαδικά συμβόλαια υγείας αλλά εκεί οι διάφορες αναπροσαρμογές είναι και αντικείμενο διαπραγμάτευσης χρόνο με το χρόνο με την ασφαλιστική εταιρεία.

Γιατί το ασφάλιστρο αυτό αυξάνεται -συνήθως- με την πάροδο των χρόνων;

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(6 ψήφοι)

Την… επανείσοδο των ανασφάλιστων στο δημόσιο σύστημα Υγείας υπόσχονται οι ασφαλιστικές εταιρίες, λανσάροντας προγράμματα με μηνιαία ασφάλιστρα, που δεν ξεπερνούν τα 30 ευρώ το μήνα. (συνέντευξή μου στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος 24 Απριλίου 2017)


«Με δεδομένη την κατάσταση στην οικονομία τα τελευταία χρόνια, πολλοί είναι οι πολίτες οι οποίοι έχουν μείνει εκτός δημόσιου συστήματος Υγείας και θεωρούνται ανασφάλιστοι. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν ενδεικτικά μακροχρόνια άνεργοι, όπου η ασφάλιση από τον ΟΑΕΔ έχει λήξει, άτομα που δουλεύουν χωρίς ασφάλιση, ελεύθεροι επαγγελματίες, που δεν πληρώνουν τον ΟΑΕΕ, τελειόφοιτοι φοιτητές άνω των 25, οι οποίοι βγαίνουν από το οικογενειακό βιβλιάριο ή νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν έκαναν ακόμα έναρξη στον ΟΑΕΕ και δουλεύουν με “μαύρα”, όπως, για παράδειγμα, όσοι παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα», τονίζει στο «Ασφάλιση & Συντάξεις» ο οικονομολόγος, ασφαλιστικός σύμβουλος και manager της ιστοσελίδας asfalisi-ygeias.gr, κ. Χαράλαμπος Ματωνάκης.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(6 ψήφοι)

Τα τελευταία χρόνια, λόγω και της οικονομικής συγκυρίας, πολλοί είναι οι Έλληνες οι οποίοι μετακινούνται σε χώρες του εξωτερικού για εργασία. Αυτό μπορεί να συμβαίνει μόνιμα ή για κάποιο μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στο έτος. Τι ισχύει εάν έχουν ή σκέπτονται να αποκτήσουν μια ιδιωτική ασφάλιση υγείας στην Ελλάδα;


Οι περιπτώσεις αυτές είναι σχετικά πιο σύνθετες και πρέπει να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω δεδομένα:

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(10 ψήφοι)

Η ιδιωτική ασφάλιση υγείας έχει νόημα όταν μας δίνει διεξόδους και εναλλακτικές ώστε να μπορέσουμε να επιλέξουμε το καλύτερο θεραπευτήριο και τον καλύτερο γιατρό για να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση. Πολύ πιθανό η καλύτερη λύση να είναι ένα νοσοκομείο στο εξωτερικό, στο οποίο βέβαια τα νοσήλια μπορεί να είναι πολλαπλάσια από τα αντίστοιχα σε ένα Ελληνικό ιδιωτικό.

Ο κανόνας είναι η απολογιστική αποζημίωση.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(13 ψήφοι)

Η κάλυψη των συγγενών παθήσεων αποτελεί την πιο χαρακτηριστική προσθήκη στους όρους των νέων νοσοκομειακών προγραμμάτων. Η Εθνική Ασφαλιστική φάνηκε να μένει τελευταία, αλλά τελικά ξεπέρασε τον ανταγωνισμό.


Αποτελεί κοινή πρακτική τα τελευταία χρόνια η κάλυψη σε ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια των συγγενών παθήσεων - εκ γενετής ανωμαλιών - από τις περισσότερες εταιρείες στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης. 

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(11 ψήφοι)

Πολλές είναι οι περιπτώσεις όπου μια οικογένεια επιθυμεί μια οικογενειακή ασφάλιση υγείας για όλα τα μέλη της (π.χ. 2 γονείς και 2 παιδιά) αλλά κάποιο μέλος της δεν μπορεί να ασφαλιστεί για λόγους ιατρικού ιστορικού.


Με τα δεδομένα που δημιουργούνται στο Δημόσιο σύστημα υγείας, αλλά ακόμα και την παντελή έλλειψη Δημοσίου ταμείου(λόγω ανεργίας, απλήρωτων εισφορών ΟΑΕΕ κτλ), πολλές οικογένειες εξετάζουν τις εναλλακτικές της Ιδιωτικής ασφάλισης για θέματα υγείας.


Όμως κάποιο από τα μέλη της οικογένειας μπορεί να είναι μη ασφαλίσιμο.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(8 ψήφοι)

Όπως σε κάθε ασφαλιστική σύμβαση, κομβικό ρόλο μεταξύ εταιρείας και ασφαλιζόμενου παίζει ο ασφαλιστικός σύμβουλος. Η εμπειρία του είναι σημαντική έτσι ώστε να μπορέσει να βρει τη χρυσή τομή και να δημιουργήσει μια συμφέρουσα συνεργασία και για τις δύο πλευρές. 


Μέρος Γ. Η γνώμη ενός επαγγελματία και η ''μεγάλη εικόνα''.

Παρακάτω είναι μερικά βασικά σημεία τα οποία θα πρέπει να εξηγήσει στον ασφαλιζόμενο εφόσον προταθεί κάποιος ειδικός όρος. Σημεία τα οποία στηρίζονται στην εξειδίκευση και στη μακρόχρονη εμπειρία με το αντικείμενο. Μην έχουμε αντίστοιχες απαιτήσεις από κάποιον του οποίου η ασφαλιστική διαμεσολάβηση είναι μια δεύτερη-τρίτη απασχόληση.

1. Κοιτάμε τη μεγάλη εικόνα.

Πρώτο και κύριο μέλημά μας είναι να κοιτάξουμε με ψυχραιμία τη ''μεγάλη εικόνα''. Σαφώς και όλοι μας θέλουμε να είμαστε καλυμμένοι για τα πάντα. Αυτό όμως πρακτικά δεν είναι εφικτό. Κάθε ασφαλιστήριο έχει εξαιρέσεις ούτως ή άλλως. Εκτός όμως από τις εξαιρέσεις, οι οποίες είναι 5 ή 10, καλύπτονται χιλιάδες άλλα περιστατικά (ασθένειες και ατυχήματα). Κάποιος που είναι δεν έχει ιδιωτική ασφάλιση δεν καλύπτεται ούτως ή άλλως για ένα προϋπάρχον πρόβλημα υγείας. Αξίζει να απορρίψει την ασφάλιση για τόσα άλλα που καλύπτονται;

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(6 ψήφοι)

Από την άλλη πλευρά έχουμε και την οπτική των ασφαλιζόμενων όταν ενημερώνονται για την εξαίρεση που προτείνεται από μια ασφαλιστική εταιρεία. Εδώ συνήθως έχουμε να κάνουμε με μια αρχική δυσαρέσκεια, πιθανώς και έντονη, η οποία πολλές φορές δημιουργείται από μια ελλιπή κατανόηση του τρόπου λειτουργίας ενός ασφαλιστηρίου αλλά και από επιρροές του οικείου τους περιβάλλοντος.


Μέρος Β. Οι συνηθέστερες αντιδράσεις των ασφαλιζόμενων στην πρόταση ενός ειδικού όρου.

Διαβάστε επίσης

Μέρος Α: Το σκεπτικό των ασφαλιστικών εταιρειών

Μέρος Γ: Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου

Φυσικά υπάρχουν και οι ασφαλιζόμενοι οι οποίοι κατανοούν την ανάγκη ενός πρόσθετου ειδικού όρου και προχωρούν στην ασφάλιση αποδεχόμενοι τον όρο αυτό. Εδώ όμως δεν θα μας απασχολήσει αυτό και θα εστιάσουμε στις τυπικές σκέψεις-αντιδράσεις που εκφράζονται από τους αιτούντες την ασφάλιση.

1. ‘’Μα εγώ θέλω να ασφαλιστώ για το πρόβλημα που έχω’’.

Πολλοί είναι οι άνθρωποι που συγχέουν την Ιδιωτική ασφάλιση με την Δημόσια και θεωρούν ότι μπορούν να καλυφθούν για κάθε προϋπάρχον πρόβλημα ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται με καλύτερες συνθήκες σε ιδιωτικά νοσοκομεία αντί σε Δημόσια. Στο τηλεφωνικό κέντρο του my advisor έχουν γίνει αρκετές κλήσεις από άτομα που αναζητούν μια ιδιωτική ασφάλιση υγείας αναφέροντας ότι έχουν διαγνωσμένο κάποιο πρόβλημα υγείας και θέλουν να ασφαλιστούν για να το αντιμετωπίσουν σε ένα ιδιωτικό νοσοκομείο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μιας κυρίας η οποία κάλεσε Δευτέρα πρωί αναφέροντας ότι είχε μια νοσηλεία το Σάββατο και ήθελε να κάνει μια ιδιωτική ασφάλιση για να της επιστραφούν τα έξοδα που έκανε! Άλλη κυρία εξέφρασε έντονα παράπονα για το γεγονός ότι έχει ένα γυναικολογικό πρόβλημα (ινομύωμα που έπρεπε να αφαιρεθεί) και δεν θα καλυφθεί από την ασφαλιστική εταιρεία αν συνάψει ένα ασφαλιστήριο τώρα.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(5 ψήφοι)

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα διαφωνιών και προστριβών με ασφαλιστικές εταιρείες ζωής και υγείας αποτελούν οι ατομικές εξαιρέσεις και αναμονές που προτείνονται σε έναν ασφαλισμένο λόγω κάποιου ιατρικού ιστορικού που δηλώνεται στην αίτηση ασφάλισης.



Όπως είναι γνωστό, το σημαντικότερο βήμα για τη σωστή ασφάλιση υγείας αποτελεί η σωστή και πλήρης συμπλήρωση του ερωτηματολογίου στην αίτηση ασφάλισης. Εφόσον εκεί δηλωθεί κάποια πάθηση, παλαιό χειρουργείο, φαρμακευτική αγωγή κτλ τις περισσότερες φορές η ασφαλιστική εταιρεία προτείνει κάποια εξαίρεση της πάθησης αυτής και των επιπλοκών της (μόνιμα ή για ένα διάστημα).


Σε πρώτη φάση θα εξετάσουμε την αντίδραση των ασφαλιστικών εταιρειών και τα κριτήρια που τις επηρεάζουν στην αξιολόγηση ενός προϋπάρχοντος προβλήματος. Στη συνέχεια θα δούμε τις αντιδράσεις των ασφαλιζόμενων και τέλος το σκεπτικό του ασφαλιστικού συμβούλου που με βάση την εμπειρία και εξειδίκευσή του πρέπει να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ εταιρείας και ασφαλισμένου.

Μέρος Α. Η οπτική των ασφαλιστικών εταιρειών


Η εξαίρεση που θα προταθεί – αν προταθεί- από μια ασφαλιστική εταιρεία διαφοροποιείται ανάλογα με


1.Τη γενικότερη κατάσταση της υγείας του ασφαλιζόμενου.

Κάθε άτομο εξετάζεται ατομικά βάσει της γενικότερης κατάστασης της υγείας του, της ηλικίας του, του επαγγέλματός του και τυχόν άλλων προβλημάτων που συνυπάρχουν. Για παράδειγμα η υπέρταση θα αντιμετωπιστεί διαφορετικά σε έναν άνδρα 40 ετών χωρίς άλλα προβλήματα και διαφορετικά σε κάποιον 62 ετών με ιστορικό καρδιοπάθειας και μεγάλο σωματικό βάρος.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(8 ψήφοι)

Η ομαδική ασφάλιση υγείας έχει σημαντικές ιδιαιτερότητες εκ φύσεως και πολλές φορές μας καθησυχάζει αδικαιολόγητα.


Τα ομαδικά συμβόλαια ασφάλισης αποτελούν μια συνηθισμένη πρακτική που ακολουθείται από πολλές επιχειρήσεις και διάφορους επαγγελματικούς συλλόγους. Ο λόγος που επιλέγεται η ομαδική ασφάλιση μελών συλλόγων, εργαζομένων κτλ συνήθως είναι η επίτευξη καλύτερου συνδυασμού κόστους - παροχών (κυρίως κόστους) αλλά και διάφορες φοροαπαλλαγές ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις.

Ανάλογα με το είδος του καλυπτόμενου κινδύνου, υπάρχουν κυρίως ομαδικά συμβόλαια πυρός, προσωπικού ατυχήματος, αστικής ευθύνης, σύνταξης και υγείας. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο στόχος μιας καλύτερης τιμολόγησης από τις ασφαλιστικές εταιρείες επιτυγχάνεται πράγμα που θεωρητικά καθιστά την ομαδική ασφάλιση αρκετά συμφέρουσα. Σε ειδικές περιπτώσεις, υπάρχουν και διάφορα ταμεία (επικουρικού χαρακτήρα) που καλύπτουν συγκεκριμένες ομάδες εργαζομένων, π.χ. Ορκωτοί Λογιστές)

Πρέπει όμως να διαχωρίσουμε σαφώς τα ομαδικά/επαγγελματικά συμβόλαια υγείας.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(6 ψήφοι)

Οι θεωρητικές αυξήσεις στα ισόβια προγράμματα είναι το βασικό ''αντεπιχείρημα''. Κακώς...


Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που γράψαμε το κομμάτι που καταγράφει τις διαφορές ανάμεσα στους δύο τύπους προγραμμάτων υγείας, τα ισόβια και τα ετησίως ανανεούμενα. Από τότε ακόμα περισσότερες εταιρείες έχουν διακόψει την παροχή ισόβιων συμβολαίων υγείας και τα αντικατέστησαν με ετήσια. Αυτή θα είναι και γενικά η εξέλιξη για όλες τις εταιρείες αργά ή γρήγορα.

Όσο όμως υπάρχει νόημα στο δίλλημα αυτό, θα πρέπει να απαντήσουμε σε ένα ερώτημα για το οποίο ζητείται η γνώμη μας από συναδέλφους και ασφαλισμένους. Βασικό επιχείρημα των συναδέλφων που θέλουν να υποστηρίξουν τα ετήσια προγράμματα είναι οι πιθανές αναπροσαρμογές ασφαλίστρων σε ένα ισόβιο.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)

Ένα άρθρο μου που επηρέασε την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών

Αναδημοσίευση από το nextdeal.gr

 

Τον Σεπτέμβριο του 2013, και με αφορμή κύμα (ανα)δημοσιεύσεων περί αλματώδους αύξησης των ασφαλίσεων Υγείας το πρώτο 6μηνο του 2013, έγραψα ένα σχετικό άρθρο για το nextdeal.gr με τίτλο''Αύξηση στις ασφαλίσεις υγείας το 2013! Είμαστε απόλυτα σίγουροι..;'' (Διαβάστε εδώ)


Το κύριο θέμα ήταν το γεγονός ότι ο κλάδος ''ΙV. Ασφαλίσεις Υγείας '' στον οποίο αναφέρονταν τα δημοσιεύματα δεν περιλαμβάνει παρά μόνο ένα ελάχιστο ποσοστό των πραγματικών ασφαλίσεων Υγείας της Ελληνικής αγοράς.

Ο κύριος όγκος των εργασιών που αφορούν ασφαλίσεις υγείας και νοσοκομειακά προγράμματα περιέχεται στις Συμπληρωματικές καλύψεις των Ασφαλίσεων Ζωής, κλάδος ο οποίος εμφάνιζε πτώση! Δεν ήταν λοιπόν ξεκάθαρο προς το κοινό (επαγγελματίες και μη) τι ακριβώς συνέβαινε με τον κλάδο των νοσοκομειακών προγραμμάτων και ποια η πορεία του. Στον επίλογο μάλιστα του άρθρου προτείνω οι μελέτες και τα στοιχεία των Ασφαλιστικών εταιρειών να διαχωρίζουν ξεκάθαρα τις Συμπληρωματικές καλύψεις που αφορούν προγράμματα Υγείας έτσι ώστε η επίσημη κλαδική μελέτη να είναι όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη.

Σελίδα 1 από 2

Σας ενδιαφέρει η ιδιωτική ασφάλιση υγείας;

Μπορούμε να σας κάνουμε τις προτάσεις μας.

Ζητήστε προσφορά

10 σημεία για να επιλέξετε πρόγραμμα υγείας

Η μεθοδολογία του my advisor ώστε να μπορέσετε να αξιολογήσετε αποτελεσματικά ένα ασφαλιστήριο υγείας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ>

Πως επιλέγουμε ασφαλιστικό σύμβουλο

Δέκα σημεία για να μπορέσετε να κρίνετε εάν ένας ασφαλιστικός σύμβουλος μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της υπηρεσίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ>

Ισόβια και ετήσια συμβόλαια

Οι ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο τύπων ασφαλιστηρίων υγείας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ>

 

Ηράκλειο | Αθήνα | Θεσσαλονίκη

Ενιαία γραμμή επικοινωνίας: 211 8004634